Hlavne / stredná škola


Ako prolongovať preukaz študenta v appke UBIAN – najčastejšie otázky

1. Kde nájdem číslo čipu preukazu?

Číslo čipu je 10-miestne číslo, ktoré nájdeš v pravom dolnom rohu tvojho preukazu.

obrázok otázka 1

2. Aké informácie o mojom preukaze mi appka zobrazí?

Po pridaní preukazu študenta do UBIAN-u sa ti zobrazia nasledujúce informácie o platnosti študentského preukazu: meno a priezvisko, číslo preukazu, škola, platnosť preukazu, platnosť zľavy v autobusovej doprave, platnosť zľavy vo vlakoch ZSSK.

obrázok otázka 2

 

3. Čo znamenajú jednotlivé informácie o mojom preukaze?

Informácie o preukaze appka rozlišuje podľa toho, čo všetko je potrebné ešte vykonať preto, aby si mohol využívať svoj nárok na zľavu.  Vo svojom mobile preto môžeš vidieť niektoré z nasledujúcich zobrazení informácií:

obrázok otázka 3a

 

 

Tvoj študentský preukaz je platný pre školský rok 2018/2019, zľavu na autobusy môžeš využívať do konca augusta, no platnosť zľavy na vlak už vypršala. Tvoj preukaz nie je možné zatiaľ prolongovať, nakoľko škola ešte nepotvrdila tvoj status študenta pre nasledujúci školský rok.

Čo robiť: Počkaj chvíľku, kým škola potvrdí tvoj status študenta a preukaz bude možné prolongovať.

obrázok otázka 3b

Škola nám potvrdila tvoj status študenta na nasledujúci školský rok, čo znamená, že tvoj preukaz je platný na školský rok 2019/2020. Zľavy na autobus a vlak však zatiaľ platia len pre školský rok 2018/2019, nakoľko nebol uhradený poplatok za prolongáciu na nasledujúci školský rok.

Čo robiť: Klikni na prolonguj 2019/2020 a uhraď tak poplatok za prolongáciu prostredníctvom odoslania predvyplnenej SMS.

 obrázok 3c

Tvoj preukaz je platný pre školský rok 2019/2020. Platnosť nároku na zľavy pre autobus aj vlak boli predĺžené vďaka úspešnému prolongačnému poplatku, avšak zľavy ešte nemôžeš využívať, nakoľko predĺženie zľav ešte nebolo aktivované.

Čo robiť: Prilož svoj preukaz ku terminálu v škole alebo k verejnému terminálu a aktivuj si tak svoju zľavu na cestovanie autobusom a vlakmi ZSSK.

obrázok otázka 3d

Zelené dátumy na informačnej obrazovke znamenajú, že prolongácia na daný školský rok prebehla úspešne a ty si môžeš naplno užívať svoju zľavu do uvedeného dátumu.

Čo robiť: Naplno si uži zvýhodnené cestovanie 😊

Zjednodušene možno povedať, že zelená farba znamená, že je všetko v poriadku a červená, že pre tvoj nárok na zľavu do uvedeného dátumu, je potrebné ešte niečo málo urobiť.

Neľakaj sa však hneď červenej farby 😊. Všímaj si aj dátum, ktorý je ňou uvedený. To, že máš červenou dátum nároku zľavy na autobus do 31.8.2020 neznamená, že tvoj nárok podľa predchádzajúcej prolongácie 2018/2019 do 31.8.2019 už neplatí. Znamená to len toľko, že nárok na zľavu môžeš mať aj po 31.8.2019 len si svoj preukaz musíš prolongovať na nasledujúci školský rok.

Neboj sa, appka ťa vždy bude navigovať, ktoré kroky je potrebné ešte vykonať, aby si si mohol užívať svoj nárok na zľavnené cestovanie.

4. Prečo mi neprišla potvrdzujúca SMS?

Neúspešné uhradenie prolongačného poplatku mohlo nastať z viacerých dôvodov :

  1. platba za SMS prolongáciu prekročila výšku kreditu na tvojej predplatenej karte
  2. zo svojho mobilného čísla nemáš povolené odosielanie spoplatnených SMS
  3. prekročil si finančný limit v rámci systému platieb za služby cez SMS

Čo robiť: Skontroluj si výšku kreditu, prípadne kontaktuj svojho operátora.

5. Ako zistím, že preukaz bol úspešne prolongovaný a mám platnú zľavu?

Po úspešnom vykonaní všetkých krokov potrebných pre prolongáciu tvojho preukazu študenta pre školský rok 2019/2020 uvidíš v appke v informáciách o tvojom preukaze všetky dátumy na rok 2020 zelenou farbou.

V tomto prípade ti už nič nebráni v tom, aby si svoj nárok na zľavu využíval celý nasledujúci školský rok.

Nenašiel si odpoveď, ktorú si hľadal a stále máš problém s prolongáciou tvojho preukazu študenta? Radi ti s prolongáciou pomôžeme. Kontaktuj nás na:

tel. : 0905 384 092 (pracovné dni 7:00-15:00)

e-mail : preukazziaka@transdata.sk